Norveç Hükümeti, eğitim alanındaki dijitalleşmenin olumsuz etkilerini azaltmak amacıyla önemli bir adım atıyor. Başbakan Jonas Gahr Støre, yapay zeka araçlarının çocukların eğitim sürecinde kritik adımları atlamasına neden olabileceğine dair endişelerini paylaştı. Başbakan, okullardaki en temel önceliğin çocuklara okuma, yazma ve temel matematik becerilerini kazandırmak olduğunu vurgulayarak yeni düzenlemelerin ağustos ayının sonunda başlayacak olan yeni eğitim-öğretim…
Norveç Hükümeti, eğitim alanındaki dijitalleşmenin olumsuz etkilerini azaltmak amacıyla önemli bir adım atıyor. Başbakan Jonas Gahr Støre, yapay zeka araçlarının çocukların eğitim sürecinde kritik adımları atlamasına neden olabileceğine dair endişelerini paylaştı. Başbakan, okullardaki en temel önceliğin çocuklara okuma, yazma ve temel matematik becerilerini kazandırmak olduğunu vurgulayarak yeni düzenlemelerin ağustos ayının sonunda başlayacak olan yeni eğitim-öğretim yılından itibaren yürürlüğe gireceğini açıkladı.
Norveç Hükümeti daha önce okullardaki akademik başarıyı artırmak ve sınıf içi disiplini sağlamak amacıyla akıllı telefon kullanımını yasaklamıştı. Yeni düzenlemeyle birlikte, ilkokul ve ortaokul öğrencileri (6-13 yaş arası) genel bir kural olarak yapay zeka araçlarını kullanamayacaklar. Lise öncesi kademesindeki öğrenciler ise (14-16 yaş arası) öğretmenlerinin gözetimi altında ve temkinli bir şekilde yapay zeka teknolojilerini deneyimleyebilecekler. Hükümet, 17-19 yaş aralığındaki lise öğrencilerinin ise yapay zekayı doğru bir şekilde kullanmayı öğrenmeleri gerektiğine inanarak gençleri yükseköğretime ve iş hayatına hazırlamayı amaçlıyor.
Norveç, bilgisayar kullanımına 1990’larda, tablet kullanımına ise 2010’lu yılların başında başlayarak dijitalleşmeye önem vermişti. Ancak yapay zeka sınırlamasıyla birlikte hükümet, eğitimde dijitalleşmeyi azaltacak yeni bir yasa teklifi üzerinde çalışıyor. Yeni düzenleme, sınıflardaki tablet kullanımını azaltarak basılı kitapların kullanımını teşvik etmeyi hedefliyor. Ayrıca, basılı kitapların kullanımını artırmak için özel bir bütçe fonu oluşturulması planlanıyor.
Norveç’in teknoloji kullanımını sınırlama çabaları sadece eğitim alanını kapsamıyor. Hükümet, çocukların dijital cihazlarla geçirdiği süreyi azaltmak amacıyla 16 yaşından küçüklerin sosyal medya kullanımını yasaklama planları yapıyor ve benzer uygulamaları dünya genelinde takip ediyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]