Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Sırbistan Ziyareti Özel Mutabakatla Sonuçlandı Bakan Bayraktar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Sırbistan ziyareti sırasında gerçekleşen Yüksek Düzeyli İşbirliği Konseyi Dördüncü Toplantısı’na dair önemli bir açıklamada bulundu. Stratejik İş Birliği Mutabakatı Bayraktar’ın X sosyal medya hesabından yaptığı paylaşıma göre, Sırbistan Cumhurbaşkanı Aleksandar Vuçiç ile bir araya gelen Erdoğan, Sırbistan Madencilik ve Enerji Bakanı Dubravka…
Bakan Bayraktar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Sırbistan ziyareti sırasında gerçekleşen Yüksek Düzeyli İşbirliği Konseyi Dördüncü Toplantısı’na dair önemli bir açıklamada bulundu.
Bayraktar’ın X sosyal medya hesabından yaptığı paylaşıma göre, Sırbistan Cumhurbaşkanı Aleksandar Vuçiç ile bir araya gelen Erdoğan, Sırbistan Madencilik ve Enerji Bakanı Dubravka Cedoviç ile enerji dönüşümü alanında **önemli bir mutabakat zaptı** imzaladı. Bu mutabakat zaptıyla iki ülke arasında **yenilenebilir enerji, enerji verimliliği, enerji depolama ve karbon emisyonu ticareti gibi alanlarda iş birliğinin derinleştirilmesi** hedefleniyor.
Bayraktar, paylaşımında bu anlaşmanın, Türkiye ve Sırbistan arasındaki **karşılıklı faydaya ve uzun vadeli iş birliğine dayalı ikili ilişkilerin geliştirilmesi niyetini** gösterdiğini belirtti. **Yenilenebilir enerji, hidrojen, nadir toprak elementleri ve kritik mineraller gibi alanlarda ortak projelerin geliştirilmesi** amaçlanıyor.
Bu stratejik mutabakat, iki ülke arasındaki **madencilik ve enerji alanında iş birliğini güçlendirerek bölgesel kalkınmaya katkı sağlamayı** hedefliyor. Bayraktar, mutabakat zaptının **her iki ülke için de hayırlı olmasını temenni** ederek açıklamasını noktaladı. Bu adımın, Türkiye ile Sırbistan arasındaki stratejik iş birliğini daha da ileriye taşıması bekleniyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]