Reklam Kurulu’nun 16 Mayıs 2024 tarihli toplantısında, 345 sayılı kararla, birçok sektörde tüketicileri yanıltıcı ve aldatıcı reklamlara yönelik önemli kararlar alındı. Toplamda 13 Milyon 744 Bin 459 Lira İdari Para Cezası Toplam 119 dosyanın incelendiği toplantıda, 110 dosyanın mevzuata aykırı bulunduğu belirlendi. Bu dosyalar hakkında tüketicileri yanıltıcı ve aldatıcı reklam uygulamalarına durdurma cezası verildi. Bu…
Reklam Kurulu’nun 16 Mayıs 2024 tarihli toplantısında, 345 sayılı kararla, birçok sektörde tüketicileri yanıltıcı ve aldatıcı reklamlara yönelik önemli kararlar alındı.
Toplam 119 dosyanın incelendiği toplantıda, 110 dosyanın mevzuata aykırı bulunduğu belirlendi. Bu dosyalar hakkında tüketicileri yanıltıcı ve aldatıcı reklam uygulamalarına durdurma cezası verildi. Bu kararlar doğrultusunda toplamda 13 milyon 744 bin 459 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi.
Geleneksel ve dijital mecralarda yapılan incelemelerde, sürekli indirim algısı oluşturan reklamların durdurulduğu ortaya çıktı. İndirimli satışlara ilişkin yapılan denetimlerde, belirli sürelerle sınırlı olması gereken indirimli satışların sürekli hale getirilmesinin tüketicileri yanıltabileceği ve haksız ticari uygulama olduğu değerlendirildi.
Özellikle hızlı tüketim ürünlerinin tanıtımlarında sıkça kullanılan “anne tarifi” ifadesinin aykırı olduğuna karar verildi. Çocuklara yönelik ürünlerin tanıtımlarında, anneler tarafından hazırlanan ürünlere benzettiği ifade edilen tanıtımların tüketiciyi yanıltıcı olduğu ve mevzuata aykırı olduğu belirlendi.
Reklam Kurulu, yılın ilk beş ayında toplam 756 dosya hakkında değerlendirmelerde bulundu. Bu dosyalardan 664’ü aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama içerdiği tespit edildi ve bu dosyalara durdurma cezası uygulanmasına ek olarak toplam 107 milyon 883 bin 569 lira idari para cezası verildi.
Reklam & İşbirliği: [email protected]