SON GELİŞME
--:--:--

İstanbul ve Marmara Bölgesi’nde Hava Sıcaklıkları Yükseliyor

Hava Sıcaklıklarının 40 Derecenin Üzerine Çıkması Bekleniyor Haziran ayının gelmesiyle birlikte İstanbul ve çevresinde hava sıcaklıklarının hızla yükseldiği görülüyor. Meteoroloji verilerine göre, Marmara bölgesinde bazı yerlerde sıcaklığın 40 derecenin üzerine çıkması öngörülüyor. Uzmanlar, özellikle güneşin dik açıyla geldiği öğle saatlerinde dışarıya çıkılmaması konusunda uyarılarda bulunuyor. Hava Sıcaklıklarında Beklenen Yükseliş 3 Gün Boyunca Devam Edecek Mevsim…

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
İstanbul ve Marmara Bölgesi’nde Hava Sıcaklıkları Yükseliyor

Hava Sıcaklıklarının 40 Derecenin Üzerine Çıkması Bekleniyor

Haziran ayının gelmesiyle birlikte İstanbul ve çevresinde hava sıcaklıklarının hızla yükseldiği görülüyor. Meteoroloji verilerine göre, Marmara bölgesinde bazı yerlerde sıcaklığın 40 derecenin üzerine çıkması öngörülüyor. Uzmanlar, özellikle güneşin dik açıyla geldiği öğle saatlerinde dışarıya çıkılmaması konusunda uyarılarda bulunuyor.

Hava Sıcaklıklarında Beklenen Yükseliş 3 Gün Boyunca Devam Edecek

Mevsim normallerine göre 33-34 derece olması gereken hava sıcaklıklarının, önümüzdeki günlerde 40 derecelere kadar yükseleceği tahmin ediliyor. Meteoroloji Mühendisi Prof. Dr. Güven Özdemir, sıcaklıklardaki artışın nedenlerinden birinin karbondioksitin sera etkisi ve fosil yakıtların fazla kullanımı olduğunu belirtiyor.

Temmuz ve Ağustos Aylarında Sıcaklık Rekorları Kırılabilir

Özdemir’e göre, Temmuz ve Ağustos aylarında ülkemizde sıcaklık rekorlarının kırılabileceği öngörülüyor. Geçen sene İstanbul’da kırılan 40-41 derece sıcaklık rekorunun bu yıl da yenilenebileceği belirtiliyor. Prof. Dr. Özdemir, ülkenin tropikal iklime doğru yavaş yavaş kaydığını ifade ediyor.

Su Tasarrufuna Dikkat Çekiliyor

Sıcak ve yağışsız geçen yaz mevsiminin İstanbul’da su sıkıntısına yol açabileceği uyarısında bulunuluyor. Baraj doluluk oranlarının düşmesine rağmen su tüketiminin arttığına dikkat çeken uzmanlar, vatandaşları su tasarrufu yapmaya çağırıyor.

Afet Koordinasyon Merkezi’nden Uyarı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Afet Koordinasyon Merkezi (AKOM), sıcaklıkların 35 derecenin üzerine çıkması ve orman yangını riskine karşı vatandaşları uyarıyor. Özellikle yaşlı, hasta, hamile ve çocukların sıcak saatlerde güneş altında uzun süre kalmamaları gerektiği vurgulanıyor. Orman yangını riskinin arttığı da belirtiliyor.

Benzer Haberler
Soykırımcı İsrail’den “Lübnan’da işgal sürecek” mesajı
Soykırımcı İsrail’den “Lübnan’da işgal sürecek” mesajı
ABD Başkan Yardımcısı Vance İran müzakereleri için İsviçre’ye gitti
ABD Başkan Yardımcısı Vance İran müzakereleri için İsviçre’ye gitti
Petro’dan Trump’a ‘İsrail’in Lübnan’a saldırılarını durdurun’ çağrısı
Petro’dan Trump’a ‘İsrail’in Lübnan’a saldırılarını durdurun’ çağrısı
San Francisco’da Türk yürüyüşü yapıldı
San Francisco’da Türk yürüyüşü yapıldı
Hamas, Trump’ın Gazze’de ateşkes taahhüdüne ilişkin açıklamalarını olumlu olarak değerlendirdi
Hamas, Trump’ın Gazze’de ateşkes taahhüdüne ilişkin açıklamalarını olumlu olarak değerlendirdi
Körfez ülkeleri Hürmüz krizi sonrası demir yolu bağlantılarını geliştirmeyi görüştü
Körfez ülkeleri Hürmüz krizi sonrası demir yolu bağlantılarını geliştirmeyi görüştü
Hatay'ın Sesi Soluğu - haber31.com.tr
Hatay Güncel Haberler - haber31.com.tr

Reklam & İşbirliği: [email protected]

Hakkımızda
Copyright © 2025 Tüm hakları HABER31 'de saklıdır.