Beyaz Eşya Sektöründe Fiyatlar Hızla Yükselirken, Talep Öne Çekiliyor
Son 5 yılda enflasyon karşısında fiyat artışlarında frenli gitmeye çalışan beyaz eşya sektöründe fiyatlar 5’e katlanırken, tüketicinin talebi öne çekmeye devam ediyor. Profilo Türkiye Kıdemli Satış Direktörü Mustafa Işkıncı, maliyetleri tamamen yansıtmaları durumunda etiketlerin iki kat üstünde fiyatların olması gerektiğini belirtti.
Çeyiz Alışverişleri Öne Çekiliyor
Yüksek enflasyonun çeyiz alışverişlerini de öne çektiğini belirten Işkıncı, çeyizlik satışların yüzde 15’ini oluşturduğunu ve tüketicilerin ürünleri daha sonra teslim almak üzere satın aldıklarını ifade etti. Çeyizlik alışveriş oranının yüksek enflasyon döneminde iki katına çıktığını vurgulayan Işkıncı, tüketicilerin parasını verip ürünü alamadıklarını dile getirdi.
Profilo’nun Büyüme Hedefleri
Profilo Türkiye Kıdemli Satış Direktörü Mustafa Işkıncı, her yıl pazar paylarını artırdıklarını ve bu yıl hedefledikleri 100 mağazanın 64’ünü açtıklarını belirtti. Son 5 yılda pazar paylarını yüzde 25 artırdıklarını aktaran Işkıncı, Türkiye’de 9-10 milyon adetlik beyaz eşya pazarı olduğunu ifade etti.
Vergi Yükü Artıyor
Vergi Uzmanı Dr. Ozan Bingöl, yaptığı hesaplamalara göre vatandaşların vergi yükünün son 4 yılda dolar bazında yüzde 55.4 oranında arttığını belirtti. Bingöl, yeni vergi taslağını eleştirerek, vatandaşlara daha fazla vergi yükü getirilmemesi gerektiğini vurguladı.