2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılına İlişkin Son Gelişmeler Türkiye genelinde okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında 2025-2026 eğitim-öğretim yılı, 8 Eylül 2025 tarihinde başladı. Bu yılın birinci dönem ara tatili 10-14 Kasım 2025 tarihlerinde, ikinci dönem ara tatili ise 16-20 Mart tarihlerinde gerçekleşti. İkinci dönem ise 2 Şubat’ta başladı ve 26 Haziran Cuma günü sona erecek. Öğrenciler,…
2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılına İlişkin Son Gelişmeler
Türkiye genelinde okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında 2025-2026 eğitim-öğretim yılı, 8 Eylül 2025 tarihinde başladı. Bu yılın birinci dönem ara tatili 10-14 Kasım 2025 tarihlerinde, ikinci dönem ara tatili ise 16-20 Mart tarihlerinde gerçekleşti. İkinci dönem ise 2 Şubat’ta başladı ve 26 Haziran Cuma günü sona erecek. Öğrenciler, yılın yorgunluğunu son ders zilinin ardından atacaklar.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), okulların son haftasında öğrencilerin çok yönlü gelişimlerine yönelik çalışmalar yürüterek “Dönem Sonu Kültür, Sanat ve Spor Faaliyetleri Haftası Planı” hazırladı. Bu faaliyet haftasında öğrencilerin sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimlerini desteklemeyi amaçlayan etkinlikler düzenlenerek öğrencilerin eğlenerek öğrenmeleri hedefleniyor.
MEB, öğretmenlere yönelik 29-30 Haziran tarihlerinde “2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri” düzenleyecek. Bu çevrim içi seminerde “Bağımsızlık (Bağımlılık) ve Aile” ile “Dijital Çağ ve Aile” konuları ele alınacak.
Bakanlık, 2025-2026 eğitim öğretim yılında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni uygulamaya devam ediyor. Bu kapsamda yaklaşık 184 milyon ders kitabı ücretsiz olarak okullara dağıtıldı. Yeni müfredatın öğretim programları ana sınıfı, ilkokul 1 ile 2, ortaokul 5 ile 6, ortaöğretim hazırlık ve 9 ile 10’uncu sınıflarda kademeli olarak uygulanmaya devam ediyor.
MEB, bu eğitim öğretim yılında okullarda “kıyafet uygulaması”na başladı. Okul aile birliği ve öğretmenler kurulundan görüş alınarak belirlenen okul kıyafetlerinde özel işaret, baskı ve desen gibi kısıtlayıcı ayrıntılara yer verilmeden öğrencilerin maddi külfetini önlemeyi amaçlıyor.
Çevre ve sürdürülebilirlik bilincinin güçlendirilmesi amacıyla MEB, tüm okullarda “Yeşil Vatan-Benim Okulum Geleceğe Çare” etkinliklerini hayata geçirdi. Farklı temaların işlendiği bu etkinliklerle öğrenciler çevre konularında bilinçlendiriliyor.
Ayrıca, bu yılın ikinci döneminde “Bayrak Sevgisi” temalı etkinliklerle bayrak sevgisi, birlik ve ortak aidiyet bilincinin güçlendirilmesi hedefleniyor.
MEB, öğrencilerin okul dışı öğrenme deneyimlerini desteklemek amacıyla “Haberimiz Olsun” haber bültenleri ve “Okul Dışı Öğrenme” dijital platformunu hayata geçirdi. Bu platformlar aracılığıyla öğrencilerin bilgiye erişimi ve medya okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesi sağlanıyor.
Son olarak, 2025-2026 eğitim-öğretim yılında Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınav 13 Haziran’da gerçekleştirildi. Sınava 1 milyon 22 bin 658 aday katılırken, velilerin onayıyla 924 bin 191 öğrenciye beslenme paketi dağıtıldı.
MEB’in takvimine göre, 2026-2027 eğitim-öğretim yılı 14 Eylül’de başlayacak.
Reklam & İşbirliği: [email protected]