Çocukların Geleceğe Dair Beklentileri ve Yeni Müfredat
Milli Eğitim Bakanı Tekin, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutladığı sırada yeni müfredatla ilgili açıklamalarda bulundu. Çocuklarla yapılan temsili oturumların öneminden bahseden Tekin, çocukların gelecek için seçtikleri konuların beklentilerini belirlemesinin önemine vurgu yaptı.
‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ ve Müfredat Revizyonu
Müfredatların düzenli olarak revize edilmesi gerektiğini belirten Bakan Tekin, bilgiye erişim süreçlerinin değişmesiyle birlikte müfredatın da bu değişime ayak uydurması gerektiğini ifade etti. ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ adı altında hazırlanan yeni müfredatın amaçlarını anlattı.
Müfredat Hazırlık Süreci ve Kapsamı
Bakan Tekin, yeni müfredatın hazırlık sürecinin uzun ve kapsamlı bir çalışma gerektirdiğini açıkladı. Öğretmenler, akademisyenler ve diğer paydaşlarla yapılan toplantılar ve çalıştaylar sonucunda müfredatın şekillendirildiğini belirten Tekin, sürecin detaylarına değindi.
Öğretmenlere Hizmet İçi Eğitimler ve Uygulama Süreci
Yeni programın öğretmenlere nasıl uygulanacağına ilişkin bilgi veren Bakan Tekin, öğretmenlerin hizmet içi eğitim sürecinin planlandığını ve programın onaylanmasının ardından bu sürecin başlayacağını açıkladı. Okullarda uygulama alanlarının ve atölyelerin planlandığını belirtti.