Tüketimde Daralma ve Alışveriş Alışkanlıklarındaki Değişim Enflasyonla mücadele kapsamında alınan tedbirler, başta kredi kartları olmak üzere tüketimi kısmaya yönelik adımlar atıldı. Bu durum, vatandaşın düşen alım gücüyle birleşerek iç talepte daralmayı hızlandırdı. AVM ve Mağaza Ziyaretlerinde Azalma Tüketiciler, alışverişlerinde sadece düşük fiyatlı ve kampanyalı ürünlere yönelmeye başladı. Bu durum, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği Başkanı Nuri…
Enflasyonla mücadele kapsamında alınan tedbirler, başta kredi kartları olmak üzere tüketimi kısmaya yönelik adımlar atıldı. Bu durum, vatandaşın düşen alım gücüyle birleşerek iç talepte daralmayı hızlandırdı.
Tüketiciler, alışverişlerinde sadece düşük fiyatlı ve kampanyalı ürünlere yönelmeye başladı. Bu durum, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği Başkanı Nuri Şapkacı’nın vurguladığı üzere AVM ve mağaza ziyaretlerinde de azalmaya neden oldu.
Sektörde fiyatlama davranışlarının bozulduğunu belirten Şapkacı, enflasyonun arkasına saklanarak yüksek zamların yapıldığını dile getirdi. Zincir Mağazalar Derneği Başkanı Serhan Tınastepe ise iç talepteki daralmanın sektörü olumsuz etkilediğini ve 2024 hedeflerine iyi başlanmadığını ifade etti.
Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği Başkan Yardımcısı Ünal Dölek, yeme içme sektöründe yaşanan enflasyon ve alım gücündeki düşüş nedeniyle 45 yaş üstü tüketicinin restoranlardan çekildiğini belirtti. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel ise turistlere yapılan satışların toplam içindeki payının düştüğünü vurguladı.
Reklam & İşbirliği: [email protected]