Alaska Havayolları Uçuşunda Kabin Patlaması United Airlines, Ocak ayında Alaska Havayolları uçuşunda meydana gelen kabin patlaması sonrası Boeing 737 MAX 9 filosunu üç hafta boyunca uçuşlardan çekmek zorunda kaldı. United Airlines’ın Zararı ve Hisselerinin Değişimi United, ilk çeyrekte 164 milyon dolarlık zarar açıkladı ve bu rakam Wall Street’in beklentilerinden daha düşüktü. Bu duyurunun ardından United’ın…
United Airlines, Ocak ayında Alaska Havayolları uçuşunda meydana gelen kabin patlaması sonrası Boeing 737 MAX 9 filosunu üç hafta boyunca uçuşlardan çekmek zorunda kaldı.
United, ilk çeyrekte 164 milyon dolarlık zarar açıkladı ve bu rakam Wall Street’in beklentilerinden daha düşüktü. Bu duyurunun ardından United’ın hisseleri %5’ten fazla arttı.
United’ın filosunda 79 adet Boeing 737 MAX 9 bulunuyor ve bu rakam rakiplerinden daha fazla. Alaska Havayolları’ndan sonra ikinci sırada yer alıyorlar. ABD havacılık düzenleyicisinin uçakların uçuşa devam etmesine izin vermesinden önce yapılan denetimler nedeniyle United ve Alaska binlerce uçuşu iptal etmek zorunda kaldılar.
Alaska Airlines’a ait 737 Max 9 uçağının kabin patlaması sonrası Boeing, Alaska’ya 160 milyon dolar tazminat ödedi. Bu olay, Boeing uçaklarının güvenliği konusunda yeni soruları gündeme getirdi.
Boeing, 2018 ve 2019 yıllarında 737 Max 8 yolcu jetinin karıştığı iki ölümcül kaza sonrasında yoğun bir incelemeye tabi tutulmuştu. Bu olaylar, şirketin güvenilirliği konusunda şüpheleri artırmıştı.
Reklam & İşbirliği: [email protected]