Avrupa’da Enerji Tasarrufu Ön Plana Çıkıyor
Arçelik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Akın Garzanlı, yüksek enerji maliyetleri ve Rusya savaşının etkisiyle Avrupa başta olmak üzere dünya genelinde doğalgaz krizinin tüketicileri etkilediğini belirtti. Garzanlı, “Enerji fiyatlarının artması ile birlikte enerji tasarrufu çok ön plana çıkıyor.” diyerek, beyaz eşya sektöründe tüketici tercihlerinde yaşanan dönüşüme dikkat çekti. Gazlı ocaklardan elektrikli ocaklara geçişin doğalgaz fiyatlarındaki artışın bir yansıması olduğunu vurguladı.
Türkiye’de İyi Giden Satışlar ve Belirsiz Gelecek
Garzanlı, Türkiye’de satışların iyi gittiğini ancak gelecek dönemler için net bir tahmin yapamadıklarını ifade etti. Türkiye’nin tahminlerin en zayıf ve zor pazarlarından biri olduğunu belirten Garzanlı, beyaz eşya sektöründe belirsizliklerin devam ettiğini aktardı.
Avrupa’da Enflasyon ve Ev Alım Kararları
Avrupa’da düzenlenen Eurocucina Fuarı’nda sektörü değerlendiren Garzanlı, enflasyonun ev alım kararlarını etkilediğine dikkat çekti. Özellikle Almanya ve bazı ülkelerde ev alım kararlarının ertelendiğini ve bunun beyaz eşya piyasasını etkilediğini belirtti. Garzanlı’ya göre 2023’te Avrupa’da beyaz eşya sektöründe yüzde 5’lik bir daralma bekleniyor.
Türk Markalarının Yükselişi ve İhracat Başarısı
Garzanlı, tüketicilerin kaliteli ve uygun fiyatlı markalara yöneldiğini vurgulayarak, Beko’nun pazar payının arttığını ve üst segmentte de varlık göstermeye başladıklarını belirtti. Türkiye’de üretilen ürünlerin yüzde 65’inin ihraç edildiğini ve ankastre ürünlerde de büyüme yaşandığını açıkladı.
Akın Garzanlı’nın Çevreci Projeleri
Akın Garzanlı, Arçelik’in çevreci projelerine de değindi. Şef Massimo Bottura ile birlikte ‘aş evleri’ projesini hayata geçirerek gıda israfıyla mücadele ettiklerini belirten Garzanlı, Güney Afrika’da güneş enerjisi paneli ile çalışan buzdolabı ve dondurucuyu piyasaya sunduklarını ve bu ürünlerin 1.200 dolar fiyatla satıldığını aktardı.